هفته درختکاری

آنگاه که تیشه به ریشه اش زدند !
کاغذ زیر دستم در خود پیچید
و بی صدا فریاد زد :

زنده باد درخت!


روز درختکاری(پردیس) مبارک!


بیایید تا با کاشت یک نهال ایین هخامنش(کوروش کبیر) را پاس بداریم!


ادامه مطلبُ حتما بخونین.....


این روز برای نخستین بار توسط جولیوس استرلینگ مورتون از ایالت نبراسکا در ۱۰ آوریل ۱۸۷۲ پایه
 گذاشته شد. در ایالات متحده بعدها این روز (Arbor Day)، به چهارمین جمعه آوریل، منتقل شد.

در تاریخ آمده است که ایرانیان از آغاز  به درختکاری علاقه مند بوده اند و در ایران بوستان ها وباغ
 های آبادان بسیاری بوده است. ریشه این کار را می بایست در فرهنگ وحیانی ایرانیان جست.
چنان که بسیاری از مفسران قرآن بر این عقیده اند کورش کبیر همان ذوالقرنین قرآن است که عالم
 از شرق و غرب تحت حکومت وی بوده است. او بود که مردمان لخت و عور یاجوج و ماجوج را در
 شمال دریای کاسپین سرکوب کرد و آنان را به تمدن و آدمیت بازگرداند و او بود که به دستور  و
 فرمان الهی مردمان شرق و غرب را به آیین توحید فراخواند و همو بود که یهودیان را اسارت رهایی
 بخشید و  به هر کشوری در آمد آنان را به هدایت دعوت کرد و با آن که می توانست و خداوند چنان
 که در آیات بسیاری آورده است او را مجاز شمرده بود تا هر گونه خواست عمل کند ولی وی با این
 حکم کلی خداوند مردمان را به خاطر دین نکشت و تنها به دین دعوت کرد. او کسی است که دین
 را به دعوت در جهان پراکنده کرد و مردمانی که تحت حکومت وی در آمدند مجاز بودند که بر آیین
 خویش باشند ولی به آیین توحیدی که وی آن را تبلیغ می کرد گوش دهند.

این چنین مردی بزرگ و از اولیای به نام خداوند که در قرآن در سوره کهف از وی سخن به میان آمده

است هر جایی می رفت دستور می داد تا باغ و بوستان هایی بسازند که از آن به پردایس و یا

پردیس تعبیر می کرد. پردیس باغ هایی بزرگ با درختان تنومند با گل و بوستان های زیبا و نهرهای

روانی در آن بود که در پیرامونش دیواری کوتاهی می کشیدند و در آن پردیس هااز پرندگان و

جانوران به آزادی در آن می زیستند .


 اکنون ما را چه شده است که کار و کارگری و کشاورزی و درختکاری ننگ مان آمده است و بیابان
 ما را تنگ؟ چه شده است که آباد کردن دنیا برای ما مذموم و ناپسند شده است و به گوشه ای
 خیزیدن عبادت شمرده شده است؟

ایا زمان آن نرسیده است تا به فرهنگ وحیانی درست بازگردیم و ماموریت و وظیفه اصلی خویش

را که آبادانی زمین است را دوباره آغاز کنیم و همه ایران را پردیس کنیم ؟


هر کی تو این هفته درختی کاشت بگه....؟؟؟
نظرات 25 + ارسال نظر

سلااااااااااااااااااااااام به به جناب روکش کن

خوبی برادر؟؟

خانوم بچه ها خوبن؟؟؟

دخترعمه ی فرزانه جانتان خوبن؟؟؟خخخخخ(خواستم تیکه بندازم.دقیقا مشخص هست که؟؟هاااا؟؟)

شوخی میگم......

به به روزه درختکاری و کوروشم که هست این وسط

بزار ببینم چی تو این ادامه مطلبه

علیک سلام
روووووووکش کن!
روکش کن دیگه چیه؟؟؟

سوال دارم بپرسم؟؟

اومممممممممممم ...ذوالقرنین قرآن چیه؟؟هووم؟؟

شمال دریای کاسپین دقیقا کجاس؟؟




خب بپرس پسرم؟
اهااان....
از اوجای کِ حال نداشتم بِرَد توضی دَم گفتم بَد نی کِ یَ ذَرَم تو مطالعه کنی....... اینم از ادرساش:
http://zolgharneyn.blogfa.com/post-114.aspx
http://www.porsemanequran.com/node/22872
هر وخ خوندی بگو...(امیرو مطالعه)

حال میرویم به سراغ سوال دوم....
تا اونجایی که من میدونم منظورش دریای خزرِه!!!
خاسی بیشتر بدونی به قول ابجی مریم برو گوگل سرج کن!خخخ

نمیشه کوروش رو پاس داشت اما بدون کاشت یک نهال؟؟

تخفیف واسه ما قائل نمیشه؟؟

چرا هم میشه پاس داشت- هم میشه دریپلِش کرد!هه هه
تو که حال نداری بری دنبال درختو چال کردنش دگه چرا بحثُ تعصبیش (همون ناموسی خودمون) میکنی!!!هاااااا؟؟؟؟
مگه میخای لباس بخری بخری که میگی تخفیف(اونم همه ووو تو....حالا منو بگی یه چیزی)

دونده 15 اسفند 1391 ساعت 13:17

سلام
متشکرم از تذکرتون.
درخت کاشتن خیلی ثواب داره

سلام
شما لطف دارین
واقعانم همینطوره که میگی

ســپـــهـر 15 اسفند 1391 ساعت 13:52 http://GreenDream.blogSky.cOm

اوّل آیــا ؟!

درختکاری مبارک.

منم میخوام بکارم :)

بَه سلام داش سپهر خودم(همشهریه خودمو)
بعد کلی وخت اومدی سر زدی میگی اول...!!!! فک کردی اول شدن راحته!اونم تو استریت گروپ(قیافه رو داشتی)!؟؟؟
منم درخت میخااااااام

مریـــــم 15 اسفند 1391 ساعت 14:16 http://love-courage.blogsky.com

یکی از فانتزیام اینه که این متنو بخونــم...

خدایی کُپ کردم دیدمش....

حسین با صدای بلند بخون گوش میدم بهش....

خخخخخ
تو همون گوگل سرج کن واست میخونه!خخخخ
خوند؟؟؟

مریـــــم 15 اسفند 1391 ساعت 14:17 http://love-courage.blogsky.com

من همین الان یه پرتقال خوردم... قول میدم برم هسته شو بکارم...

خوبه؟؟!!!

وااااااااااااااای که چه کار بزرگی میکنی

میخای بگی مانم پرتغال داریم!؟؟؟خخخخخ
شوخیدم....
اصلا شما پرتغال صادراتی ما پرتغال تَه جعبه ای!

مریـــــم 15 اسفند 1391 ساعت 14:20 http://love-courage.blogsky.com

ولی حسین راستشو بگو تو گوگــل چی زدی تا برات این متنه اومد؟؟!!!!

هـــرهـــرهههههرررررهرهرهرههرههرهر

پ ن پ از مخیلات خودم بود!طرطرطرطر
اخه این سرج کردن کار بود که یاد من دادی!؟؟؟
همین جوریه که تنبل بار میاییم!!
حالا مگه بد بود ابجی!؟؟؟؟

Mehr Azin 15 اسفند 1391 ساعت 16:50 http://calmme.blogsky.com/#

بلاخره یه پست از شماها دیدم

بعله ..بعله
روز درختکاری بر شما هم مبارک
بعد از این همه پست که گذاشتیم یه پستای مانو دیدی!خخخخ

شیرین 15 اسفند 1391 ساعت 17:08

اول که نشدم مطمئنم....

درختکاری؟؟؟.....من آخرین درختی که خودم با همین دستای خودم کاشتمااا یادم میاد...
.
.
کی بوود؟؟؟

آها.......

۷ سالم بود.....با داییم رفته بودیم ...جاشو یادم نمیاد ولی یادمه یه جای قشنگی بود...فکنم شمال بود...یه نهال خریده بود برام منم کاشتمش یادمه تا یه هفته می رفتیم بهش سر میزدیم....الان نمی دونم اصلا کجا هست...ولی یادمه من یه نهال کاشتم



آخی چه پست جالبی بووود...ممنونم....

درست حدس زدی...... اما شما همیشه واسه ما اولی
چه نهالی بود؟؟ فک کنم تا حالا باید میوه داده باشه!

شیرین 15 اسفند 1391 ساعت 21:16

اوووووووووووووووووووووووووووف چه قد زیاد بود..



...قبلا یه جا اینارو خونده بودم اطلاعاتش آشنا بود...





من تو این هفته نکاشتم ولی خب ۷سالم بود که کاشتم...


خودمونیما این ایرانیان قدیمم واسه خودشون خیلی باحال بودناااا....سپندارمزگانشون بود...حالا قرطی شده کردنش ولنتاین...نمی دونم اینم از روز درختکاریشون........


افتخارم است ایرانیم......

اره واقعا.
پارادایس یا پردیس رو هم کردنش روز درختکاری
چو ایران نباشد تن من مباد!!! داشتی؟؟؟
راسی اسم فامیلو چه کردی؟
به اون داییدم بگو بیاد.....دوس دالم باهاش بازی کنم!

taranom 15 اسفند 1391 ساعت 22:11 http://www.taranom70eshgh.blogfa.com

woooooooooow mamnon be khatere poste besyar ghashanget jaleb va khondani bod mer30 movafagh bashi

ممنون
چقد این روزا دلم واسه اون کامنتای انگلیسیت میتنگه


سلاااااااام عمو حسین خوبی ؟!! زنمو خوبه ؟!!! چه خبر ؟!!

روز درختکاریِ شما هم مبارک باشه

آخه این نهالو که میگیو کجا بکاریم ؟!!!!!!!

جا نداریم !!!

سلام به برادرزاده گلم
من خوبم توخوبی؟
زن عمو؟؟؟من که زن ندالم!!چرا بیخود حرف تو دهن مردم میزاری!؟
سوال زیبایی فرمودید....کجا بکارید!حتما که نباید درخت باشه که ..میشه گلم کاشت!
خب میخای اصلا رو سر من بکار.......


منم خوبم خداروشکر...

عه من زنمو موخواااااااااااااااام ( گریه کودکانه )

خب گل کجا بکاریم !!!!!!

عه اختیار دارین این چه حرفیه مگه سر شما باغچه است !!!!!!!!!!

خدااااااا رو شکر
زن عمو؟؟؟ کی به من زن میده!!!خخخخخ
تو گلدون!هه هه
ایقد سر منو کوچیک نکن سر من جنگله!!! جنگل پر از مو!!1حرحرحر

elahe 17 اسفند 1391 ساعت 15:29 http://barobaxbahal4riazi.mihanblog.com

حسین درخت گرونه هرهرهرهرهرهر
حسینه داداش خوبییییییی؟
قربون دستت میری بکاری یکی دوتام بجا مابکاردیگه تو که داری میزحمتی دیگه مرسی دست ندرده


کنکور داری داداش؟خوب بخون درمیای ایشالا
به این امیرم بگو بشینه درس بخونه اینقد تو نت گوموره نره

اره واقعا گرونه..!!!!!
ماکه وسع خریدشو نداریم ولی یه چندتا شهرداری بهمون داده که دم خونمو بکاریم
ممنون من خوبم تو خوبی؟؟؟
کاشتم ...جای همتونم کاشتم
10-12 تا درخت کاشتیم
بعله کنکورم خیلی سخته واسم دعا کنید.....
خوب بخونم در میام؟؟؟کجا در میام؟؟منظورت اینه که قبول میشم؟؟؟خخخخخخخ
گوموره؟؟؟؟خیلی اینو خوب اومدی...

elahe 17 اسفند 1391 ساعت 15:46 http://barobaxbahal4riazi.mihanblog.com

روز درخت کاری تبریک داره؟؟
مگه حسین درختی که بهت تبریک بگیم؟
خخخخخخخخخ
حالا باید واقعن تبریک بگیم؟
هرهرهرهر باشه اقا باشه روزتون نه چیزه چی بود؟بذابرم بخونم چی چی بود...
اها روزه درخت کاری مبارکتون باشه!

Lهام 17 اسفند 1391 ساعت 21:00 http://ChandLahzeBia2.mihanblog.com

عـــــــــــــــــــــاشق کوروشم ..

بش افتخار می کنــــــــــــم ..

خیعلی دوسش دارم ...

کیه که عاشقش نباشه!!!!!؟
واسه همین بود که روز درخکاری رو پاس داشتی!خخخخ

Lهام 17 اسفند 1391 ساعت 21:05 http://ChandLahzeBia2.mihanblog.com

ما کـــــــــــــــــه سعادت نداشتیم بکاریم ..

عه چرا!؟؟؟
میگفتی واست میاوردم
اکشال نداره من جا همه بکس وبلاگ کاشتم!خخخخ

سارا 18 اسفند 1391 ساعت 17:16 http://erma.blogfa.com

اونی که ریش داره و عینک میزنه امیر حسینه اون که من میگم همونیه که مثله خروس خوند

حالا گرفتم که کیو میگی!.

مریـــــم 18 اسفند 1391 ساعت 23:02 http://love-courage.blogsky.com

کاشتم بخدا اون پرتقاله رو....

یدونه هم خرما کاشتم دو ماه پیش.. الان شده درختچه...

خدایی بزرگ شده... یه ماه دیگه خرما میوه میده

خخخخخخ
راسی خرما بسته چند؟؟؟
باغ پرتغالتو میفروشی؟؟؟

الی 19 اسفند 1391 ساعت 00:17

۱۵ تولد بابام بود
روز به روز به جای بهتر شدن رابطمون بدتر میشه

به به....
سلاااااااااااام ابجی
خیلی خیلی خوش اومدی
عجب روزی تولدشه هاااااا
خدا نکنه!!! رابطه ی کی منظورته؟؟؟

الی 19 اسفند 1391 ساعت 18:32

من و بابا

ایشالا که به جای بدتر شدن روز به روز رابطتون بهتر بشه چرا که یه عده هستن که از این رابطه ها لذت میبرن!! نذار که هیشکی از رابطتون با خانوادت پی ببره!!!

رز 19 اسفند 1391 ساعت 22:32

مبااااااااااااارک

سلامت باشی خاله!
میخای خاله من باشی؟؟؟خخخخ

رز 22 اسفند 1391 ساعت 16:21

سلام
فعلا نه تا عید 92...
رنو پیداشه..خخخخخخخخ
نزدیک عیده تارعنکبوتشم میکنیم..
درسته همون روز وهمون پست کامنت زدم منظورم از چند روز از اپ فانتزیه داش امیر حسین به بعده دگه نیومدم...
خاله!!!!!!!

سلووووووووم
خخخخخ
خاله خوب نیس!؟؟
حاج خانوم خوبه!؟؟؟هه هه

elahe 28 اسفند 1391 ساعت 00:17 http://barobaxbahal4riazi.mihanblog.com


نظره منو بی پاسخ تایید کردی داداش؟!!
دست درد نکنه مرسی
این بود حقه برادری این بود اخره سالی اینجوری پاسخه مارو میدی ؟
دس مریزاد(چمیدونم چجوری نوشته میشه!!)
مرسی خوب ج دادی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد